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이용약관Terms of Use

제 1 조 (목 적)

본 서비스 이용약관(이하 “약관”이라 합니다)은 주식회사 코오롱(이하 “회사”라고 합니다)이 제공하는 서비스와 관련하여 회사와 회원 간에 서비스의 이용 조건 및 절차, 회사와 회원 간의 권리, 의무 및 책임 사항 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 합니다.

제 2 조 (용어의 정의)

본 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음 각 호와 같으며, 정의되지 않은 용어에 대한 해석은 관계법령 및 서비스 별 안내에서 정하는 바에 따릅니다.

  • 1) 서비스 : 회원이 본 웹사이트를 통하여 웹사이트에 개설된 프로그램을 이용할 수 있도록 회사가 제공하는 모든 웹사이트상의 서비스
  • 2) 회원 : 서비스에 접속하여 본 약관에 동의하고 ID와 비밀번호를 발급 받은 자
  • 3) 회원정보 : 성명, 연락처 등 회사가 회원에게 회원가입 신청양식(이하 “신청양식"이라 합니다)에 기재를 요청하는 개인정보
  • 4) ID(고유번호) : 회원의 식별과 회원의 서비스 이용을 위하여 회원이 선정하고 회사가 승인하는 영문자와 숫자의 조합
  • 5) 비밀번호 : 회원의 회원정보 보호를 위해 회원 자신이 설정한 문자와 숫자의 조합
  • 6) 게시물 : 회원이 회사가 제공하는 서비스에 게시 또는 등록하는 부호(URL 포함), 문자, 음성, 음향, 영상(동영상 포함), 이미지(사진 포함), 파일 등.

제 3 조 (약관의 효력 및 변경)

  • 1) 본 약관은 서비스 화면에 게시하거나 기타의 방법으로 회원에게 공지함으로써 효력이 발생합니다.
  • 2) 회사는 약관의 규제에 관한 법률, 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률 등 관계법령에 위배되지 않는 범위 내에서 본 약관을 개정할 수 있습니다.
  • 3) 회사는 약관을 개정할 경우 그 개정 이유 및 적용 일자를 명시하여 현행 약관과 함께 적절한 기간 동안 제1항의 방법으로 공지합니다. 다만, 회원의 권리 또는 의무에 관한 중요한 규정의 변경은 최소한 30일 전에 공지합니다.
  • 4) 변경된 약관의 효력 발생일 이후의 계속적인 서비스 이용은 변경된 약관에 동의한 것으로 간주됩니다.
  • 5) 회원은 변경된 약관에 동의하지 아니하는 경우, 서비스의 이용을 중단하고 서비스이용약정을 해지할 수 있습니다.

제 4 조 (약관 외 준칙)

본 약관에 명시되지 않은 사항에 대해서는 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률, 약관의 규제에 관한 법률, 전기통신사업법 등 관계 법령의 규정에 따릅니다.

제 5 조 (이용약정의 성립)

  • 1) 서비스 이용약정은 회원이 본 약관 및 “개인정보 처리방침"에서 “동의합니다"를 선택하고, 회사가 정한 신청양식을 작성하여 서비스의 이용을 신청한 후, 회사가 이를 승낙함으로써 성립합니다.
  • 2) 이용고객이 전항의 "동의합니다"를 선택하고 신청양식을 작성하는 것은 이용약관 및 “개인정보 처리방침"의 내용을 숙지하고, 회사가 서비스 이용을 위해 운영하는 각종 정책과 수시로 공지하는 사항을 준수하는 것에 대해 동의하는 것으로 봅니다.

제 6 조 (이용 신청)

  • 1) 서비스 이용약정은 회원이 본 약관 및 “개인정보 처리방침"에서 “동의합니다"를 선택하고, 회사가 정한 신청양식을 작성하여 서비스의 이용을 신청한 후, 회사가 이를 승낙함으로써 성립합니다.
  • 2) 이용고객이 전항의 "동의합니다"를 선택하고 신청양식을 작성하는 것은 이용약관 및 “개인정보 처리방침"의 내용을 숙지하고, 회사가 서비스 이용을 위해 운영하는 각종 정책과 수시로 공지하는 사항을 준수하는 것에 대해 동의하는 것으로 봅니다.

제 7 조 (이용 신청에 대한 승낙 및 제한)

  • 1) 회사는 서비스의 이용을 신청한 회원에 대하여 업무상ㆍ기술상 지장이 없는 한 접수 순서에 따라 서비스의 이용을 승낙합니다.
  • 2) 회사는 다음 각 호에 해당하는 이용신청에 대하여는 승낙을 하지 않을 수 있습니다.
    • ① 기술상 서비스 제공이 불가능한 경우
    • ② 실명이 아니거나, 타인의 명의 사용 등 신청양식을 허위로 기재한 경우
    • ③ 신청양식의 기재사항을 누락하거나 오기하여 신청하는 경우
    • ④ 사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해하거나 저해할 목적으로 신청한 경우
    • ⑤ 회원의 귀책사유에 의하여 회원자격을 상실한 적이 있는 경우. 다만, 자격상실 이후 6개월 이상 경과한 자로 회사의 회원 재가입 승낙을 받은 경우는 예외로 합니다.
    • ⑥ 서비스의 이용 질서를 방해하거나 회사의 이미지를 실추할 목적으로 신청한 경우 또는 그러하다고 의심할 수 있는 합리적인 이유가 있는 경우
    • ⑦ 기타 회사가 정한 이용요건에 충족되지 않았을 경우

제 8 조 (회원 정보의 변경)

회원은 서비스를 이용하면서 신청 양식에 기재한 회원정보가 변경되었을 경우 지체 없이 회원정보를 수정하여야 합니다. 회원정보를 수정하지 않음으로 인하여 발생하는 모든 책임은 회원에게 있습니다.

제 9 조 (서비스의 이용)

  • 1) 회사는 회원의 이용 신청을 승낙한 때부터 서비스를 개시합니다. 다만, 회사는 일부 서비스를 지정된 일자부터 제한하여 개시할 수 있습니다.
  • 2) 회사의 업무상ㆍ기술상의 장애로 인하여 서비스를 개시하지 못하는 경우에는 회원에게 이를 공지합니다.
  • 3) 서비스의 이용은 연중무휴 1일 24시간을 원칙으로 합니다. 다만, 회사의 업무상ㆍ기술상 또는 서비스 운영정책상 서비스가 일시 중지될 수 있습니다. 이러한 경우 회사는 사전 또는 사후에 이를 공지하며 회원은 이를 양해할 의무가 있습니다.
  • 4) 회사는 서비스를 일정 범위로 분할하여 각 범위 별로 이용 가능한 시간 및 게시물 작성 등 이용 권한에 대해 별도로 정할 수 있으며 이 경우 그 내용을 공지합니다.
  • 5) 회사는 서비스 내의 개별 서비스에 대한 별도의 약관을 둘 수 있으며, 개별서비스에서 별도로 적용되는 약관에 대한 동의는 회원이 개별서비스를 최초로 이용할 경우 별도의 동의절차를 거치게 됩니다.

제 10 조 (서비스의 변경 및 중지)

  • 1) 회사는 서비스(개별서비스 포함)를 변경하여야 하는 상당한 이유가 있는 경우, 변경될 서비스의 내용 및 제공일자를 회원에게 통지하고 서비스를 변경하여 제공할 수 있습니다.
  • 2) 회사는 회원의 ID가 다음 각 호에 해당되는 경우 회원과 협의하여 회원의 ID를 변경할 수 있습니다.
    • ① ID가 회원의 전화번호 또는 주민등록번호 등으로 등록되어 사생활 침해가 우려되는 경우
    • ② 타인에게 혐오감을 주거나 미풍양속에 어긋나는 경우
    • ③ ID가 타 회원과 중복되어 서비스 제공이 곤란한 경우
    • ④ 기타 합리적인 사유가 있는 경우
  • 3) 회사는 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 중지할 수 있습니다.
    • ① 서비스용 설비의 보수 등 공사로 인한 부득이한 경우
    • ② 회원이 회사의 서비스 운영 및 관련 사업 활동을 방해하는 경우
    • ③ 정전, 제반 설비의 장애 또는 이용량의 폭주 등으로 정상적인 서비스 이용에 지장이 있는 경우
    • ④ 제휴업체와의 계약종료 등과 같은 회사의 제반사정으로 서비스를 유지할 수 없는 경우
    • ⑤ 기타 천재지변, 국가비상사태 등 불가항력적 사유가 있는 경우
  • 4) 회사는 청소년보호법상의 보호대상인 회원, 만 20세 미만의 회원, 외국인 회원 등에 대하여 개별서비스의 이용을 제한할 수 있으며, 이러한 서비스 제한에 대한 사항은 개별서비스에서 별도로 공지할 수 있습니다.

제 11 조 (게시판 서비스)

  • 1) 회원은 회사가 제공하는 게시판 서비스를 이용하여 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률 등 관계법령, 본 약관 및 기타 회사의 정책을 위반하는 게시물을 등록 또는 게재할 수 없습니다.
  • 2) 회원은 선량한 풍속과 사회질서를 해치는 음란, 폭력, 사기 등 청소년에게 유해한 내용을 포함한 게시물을 등록 또는 게재 할 수 없습니다.
  • 3) 회원은 회사가 제공하는 게시판의 이용을 통하여 저작권 등 제 3자의 권리를 침해하여서는 아니됩니다. 특히 링크와 관련하여 다음 각호의 경우를 금지합니다.
    • ① 단순링크 (simple link , 대상 홈페이지 또는 메인 페이지로 링크 되는 것)
    • ② 직접링크 (deep link, 대상 사이트의 메인 페이지로 링크되어 있는 것이 아닌 세부적 페이지로 바로 링크가 되는 것)는 법적으로 허용되나,
    • ③ 프레이밍링크(framing link, 프레임 기능을 활용하여 링크를 건 자료가 자신의 홈페이지 속에 곧바로 나타나게 되는 것)
    • ④ 임베디드링크(embedded link, 홈페이지를 열거나 링크를 클릭할 경우 자신의 홈페이지에 해당 링크음악이 바로 흘러나와 마치 자신이 직접 홈페이지에 음악을 올려 놓은 것과 같은 혼동을 야기하는 것).
  • 4) 회원은 게시판 서비스를 서비스의 목적 범위를 벗어나 이용함으로써 회사의 서버에 부하를 일으켜 정상적인 서비스를 방해하는 등의 행위를 할 수 없습니다.
  • 5) 회사는 회원이 게시판 서비스를 이용하여 위 1항 내지 4항을 위반하는 행위를 한 경우, 해당 회원의 서비스 이용을 중지 또는 제한할 수 있습니다.

제 12 조 (정보의 제공 및 광고의 게재)

  • 1) 회사는 서비스를 운영함에 있어 각종 정보를 서비스 화면에 게재하거나 메일, 쪽지, SMS등의 방법으로 회원에게 제공할 수 있습니다.
  • 2) 서비스의 운영과 관련하여 광고 등을 서비스 화면에 게재하거나, 메일, 쪽지, SMS 등을 통하여 발송할 수 있습니다. 다만, 회사는 회원에게 메일, 쪽지, SMS 등을 발송하는 경우 수신 동의 여부를 확인하여, 수신 동의한 회원에 한하여 이를 발송합니다.
  • 3) 회원은 광고성 정보의 수신 거부의사를 표시하거나 수신 동의를 철회할 수 있습니다.
  • 4) 회원이 서비스상에 게재되어 있는 광고를 이용하거나 서비스를 통한 광고주의 판촉 활동에 참여하는 등의 방법으로 교신 또는 거래를 하는 것은 전적으로 회원과 광고주간의 문제입니다. 만약, 회원과 광고주간 문제가 발생할 경우에도 회원과 광고주가 직접 해결하여야 하며, 이와 관련하여 회사는 어떠한 책임도 지지 않습니다.

제 13조 (게시물에 대한 책임)

  • 1) 회사는 회원이 등록 또는 게재하는 게시물이 다음 각 호의 경우에 해당한다고 판단하는 경우 사전 통지 없이 삭제 할 수 있으며, 이에 대해 회사는 어떠한 책임도 지지 않습니다.
    • ① 회사, 다른 회원 또는 제3자를 비방하거나 중상모략으로 명예를 손상시키는 내용인 경우
    • ② 공공질서 및 미풍양속에 위반되는 내용의 게시물에 해당하는 경우
    • ③ 범죄적 행위에 결부된다고 인정되는 내용인 경우
    • ④ 회사의 저작권, 제 3자의 저작권 등 기타 타인의 권리를 침해하는 내용인 경우(동 약관 제11조 제3항 포함)
    • ⑤ 회사에서 제공하는 서비스와 관련 없는 내용인 경우
    • ⑥ 불필요하거나 승인되지 않은 광고, 판촉물을 게재하는 경우
    • ⑦ 타인의 ID, 명의 등을 무단으로 도용하여 작성한 내용이거나, 타인이 입력한 정보를 무단으로 위ㆍ변조한 내용인 경우
    • ⑧ 동일한 내용을 중복하여 다수 등록 게재하는 등 게시판의 목적에 어긋나는 경우
    • ⑨ 개인의 중요 정보가 포함된 내용을 개인정보 주체의 동의를 얻지 않고 게시한 경우
    • ⑩ 기타 관계 법령, 회사의 이용약관, 정책 등에 위반된다고 판단되는 경우
  • 2) 회사는 개별서비스 별로 게시물과 관련된 세부이용지침을 별도로 정하여 시행할 수 있으며, 회원은 그 지침에 따라 게시물(회원간 전달 포함)을 게재하여야 합니다.

제 14조 (게시물의 저작권)

  • 1) 회원이 서비스 내에 게시한 게시물의 저작권은 저작권법에 의해 보호를 받으며, 회사가 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 회사에 귀속합니다.
  • 2) 회원은 서비스를 이용하여 얻은 정보를 가공, 판매하는 행위 등 서비스에 게재된 자료를 영리목적으로 이용하거나 복제, 공연, 방송, 전시, 배포, 출판 등에 사용하거나 제3자에게 제공할 수 없습니다.
  • 3) 회원은 자신이 서비스 내에 게시한 게시물을 회사가 국내ㆍ외에서 다음 각 호의 방식으로 사용하는 것을 허락합니다.
    • ① 서비스(제 3자가 운영하는 사이트 또는 미디어의 일정 영역 내에 입점하여 서비스가 제공되는 경우 포함, 모바일과 SNS를 포함)내에서 게시물을 사용하기 위하여 게시물의 크기를 변환하거나 단순화하는 등의 방식으로 수정하는 것
    • ② 회사가 운영하는 다른 사이트 또는 인쇄물에 게시물을 복제ㆍ전송ㆍ전시하는 것.
    • ③ 회사의 서비스를 홍보하기 위한 목적으로 미디어, 통신사 등에게 게시물의 내용을 보도, 방영하게 하는 것
    • ④ 회사가 서비스 내(모바일과 SNS를 포함) 검색결과로 사용하는 것
  • 4) 전 항의 규정에도 불구하고, 회사가 게시물을 전항 각 호에 기재된 목적 이외에 상업적 목적(예 : 제3자에게 게시물을 제공하고 금전적 대가를 지급 받는 경우 등)으로 사용할 경우에는 사전에 전화, 메일 등의 방법으로 회원의 동의를 얻습니다. 이 경우 회사는 회원에게 별도의 보상을 제공할 수 있습니다.
  • 5) 회원이 이용약정을 해지하거나 제20조 제2항에 의해 이용 약정이 해지되는 경우 회원이 서비스에 게시한 게시물은 삭제될 수 있습니다. 다만, 다른 회원 또는 제 3자에게 의하여 스크랩, 펌, 담기 등으로 다시 게시된 게시물 및 클럽, 공유게시판, 댓글 등 공용 서비스 내에 게재된 게시물 등 다른 회원의 정상적인 서비스 이용에 필요한 게시물은 삭제되지 않습니다.
  • 6) 회사는 서비스 운영상 필요로 또는 회사가 운영하는 사이트간의 통합 등을 하는 경우 게시물의 내용을 변경하지 아니하고 게시물의 게재 위치를 변경/이전하거나 사이트간 공유로 하여 서비스할 수 있으며, 게시물의 이전ㆍ변경 또는 공유를 하는 경우에는 사전에 공지합니다.

제 15조 (장기미접속 회원 관리)

  • 1) 회사는 최근의 서비스 이용일로부터 연속하여 1년 동안 회사의 서비스를 이용하지 않은 회원의 개인정보를 보호하기 위해 장기미접속 회원으로 분류하여 서비스 이용약정을 해지하고 개인정보를 파기 조치할 수 있습니다. 이러한 경우 위 조치일 30일 전까지 계약해지, 개인정보 파기 등의 조치가 취해진다는 사실 및 파기될 개인정보 등을 회원에게 통지합니다.
  • 2) 위 조치에 따라 서비스 이용약정이 해지되는 경우에는 이로 인한 데이터 또는 게시물의 손실에 대한 모든 책임은 회원이 부담합니다.

제 16조 (회사의 의무)

  • 1) 회사는 서비스 제공과 관련하여 알고 있는 회원의 회원정보를 본인의 동의 없이 제3자에게 제공하지 않습니다.
  • 2) 회사는 회원의 회원정보를 보호하기 위해 보안시스템을 구축 운영하며, "개인정보 처리방침"을 공지하고 준수합니다. 또한, 회사는 "개인정보 처리방침"에 따라 회원정보를 취급함에 있어 안정성 확보에 필요한 기술적 및 관리적 대책을 수립ㆍ운영합니다.
  • 3) 회사는 회원의 개인정보에 대한 접근 권한을 최소한으로 제한하고 있으며, 그 최소한의 인원에 해당하는 자는 다음과 같습니다.
    • ① 회원을 상대로 하여 스페이스 케이 관련 프로그램을 제공/운영하는자, 스페이스 케이 웹사이트를 운영, 관리하는 자
    • ② 개인정보관리책임자 등 회원 개인정보관리업무를 수행하는 자
    • ③ 기타 본 사이트와 관련된 업무상 회원 개인정보의 취급이 불가피한 자
  • 4) 회사는 서비스와 관련한 회원의 불만사항이 접수되는 경우 이를 신속하게 처리하여야 하며, 신속한 처리가 곤란한 경우 그 사유와 처리 일정을 서비스 화면에 게재하거나 메일 등을 통하여 회원에게 통지합니다.
  • 5) 회사가 제공하는 서비스로 인하여 회원에게 손해가 발생한 경우 그러한 손해가 회사의 고의나 과실에 기해 발생한 경우에 한하여 회사가 책임을 부담하며, 그 책임의 범위는 통상손해에 한합니다.

제 17조 (회원의 의무)

  • 1) 회원은 관계법령, 약관, 서비스 이용안내 및 서비스에 공지한 주의사항, 회사가 서비스 이용과 관련하여 회원에게 통지하는 사항 등을 준수하여야 하며, 기타 회사의 업무에 방해되는 행위를 하여서는 아니됩니다.
  • 2) 회원은 회사가 공식적으로 인정한 경우를 제외하고는 게시판 서비스를 이용하여 상품을 판매하는 영업 활동을 할 수 없으며, 특히 해킹, 광고를 통한 수익, 음란사이트를 통한 상업행위, 상용소프트웨어 불법 배포 등을 할 수 없습니다. 이를 위반하여 발생한 다른 회원 및 제3자의 행위에 대하여 회사는 책임을 지지 않으며, 회원은 이와 같은 행위와 관련하여 회사에 대하여 손해배상 의무를 집니다.
  • 3) 회원은 신청양식 기재 시 또는 회원정보 변경 시 실명으로 모든 사항을 사실에 근거하여 작성하여야 하며, 허위 또는 타인의 명의(또는 정보)를 이용한 사실이 발견된 경우 회원은 서비스 이용과 관련한 일체의 권리를 주장할 수 없습니다.
  • 4) 회원은 본인의 ID 및 비밀번호를 제 3자에게 이용하게 하여서는 아니 되며, 회원 본인의 ID 및 비밀번호를 도난당하거나 제 3자가 사용하고 있음을 인지하는 경우에는 즉시 비밀번호를 변경하여야 하며, 해당 사실을 회사에 통지하고 회사가 안내하는 바에 따라야 합니다.

제 18조 (회원에 대한 통지)

  • 1) 회사는 회원의 서비스 이용에 필요한 권리 및 의무 등에 관한 사항을 회원이 지정한 메일, SMS 등으로 통지할 수 있습니다.
  • 2) 회사는 불특정 다수 회원에 대한 통지의 경우 서비스에 게시함으로써 개별 통지에 갈음할 수 있습니다.

제 19조 (회원정보의 보호 및 이용)

  • 1) 회사는 적법하고 공정한 수단에 의하여 이용약정의 성립 및 이행에 필요한 최소한의 범위 내에서 "개인정보 처리방침"에 따라 회원의 개인정보를 수집합니다.
  • 2) 회사의 "개인정보 처리방침"은 회사에 링크된 다른 웹사이트(회사가 운영하지 않는 웹사이트를 말합니다. 이하 같습니다)에서는 적용되지 않습니다.
  • 3) 회사는 전기통신사업법, 통신비밀보호법, 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률 등 관계법령에 따라 행정기관이나 수사기관 등에서 회원의 회원정보의 열람이나 제출을 요청하는 경우에는 이를 제공할 수 있습니다.
  • 4) 회사는 회원의 귀책사유로 인해 노출된 회원정보에 대해서 일체의 책임을 부담하지 않습니다.
  • 5) 회사는 회원정보의 취급 및 관리, 서비스 운영 등의 업무를 스스로 수행함을 원칙으로 하나, 회원의 동의 하에 이러한 업무의 일부 또는 전부를 회사가 선정한 제3자에 위탁할 수 있으며, 회원정보의 취급 및 관리, 서비스 운영 등에 관한 업무를 위탁하는 경우에는 "개인정보 처리방침"에 공지합니다.
  • 6) 회원이 이용약정 체결과정에서 회사에 제공한 회원정보에 대한 이용 또는 제공에 대한 동의를 철회하고자 하는 경우에는 "개인정보 처리방침"에서 정한 바에 따르며, 회원이 이러한 동의를 철회하는 경우 서비스 이용약정은 자동으로 해지됩니다.

제 20조 (계약해지 및 이용제한)

  • 1) 회원이 서비스 이용계약을 해지하고자 할 경우에는 탈퇴 항목을 선택함으로써 자동해지됩니다.
  • 2) 회원이 이용약정을 해지하는 경우 제 14조 제 5항 단서에 따라 게시물이 삭제되지 않을 수 있으므로 이용약정 해지 전 스스로 삭제할 수 있습니다. 스스로 삭제하지 않은 경우에는 이로 인하여 생기는 손해에 관하여 회사에 책임을 물을 수 없습니다.
  • 3) 회사는 회원이 본 약관 및 개별서비스 이용약관을 위반한 경우 경고, 일시적 이용정지, 영구적 이용정지 등의 단계로 서비스 이용을 제한하거나 이용약정을 해지할 수 있습니다.
  • 4) 회원은 제3항에 따른 서비스 이용정지 기타 서비스 이용과 관련된 이용제한에 대해 회사가 정한 절차에 따라 이의신청을 할 수 있으며, 회사는 회원의 이의신청이 정당하다고 판단되는 경우 즉시 서비스 이용을 재개합니다.

제 21조 (손해 배상)

  • 1) 회원이 본 약관의 규정을 위반함으로 인하여 회사에 손해가 발생하게 되는 경우, 본 약관을 위반한 회원은 회사에 발생하는 모든 손해를 배상하여야 합니다.
  • 2) 회원이 서비스를 이용하는 과정에서 행한 불법행위나 본 약관 위반행위로 인하여 회사가 당해 회원 이외의 제 3자로부터 손해배상 청구 또는 소송을 비롯한 각종 이의 제기를 받는 경우 당해 회원은 자신의 책임과 비용으로 회사를 면책시켜야 하며, 회사가 면책되지 못한 경우 당해 회원은 그로 인하여 회사에 발생한 모든 손해를 배상하여야 합니다.

제 22조 (면책사항)

  • 1) 회사는 회원 상호간 또는 회원과 제 3자 상호간에 서비스를 매개로 발생한 분쟁에 대해서는 개입할 의무가 없으며 이로 인한 손해를 배상할 책임도 없습니다.
  • 2) 회사는 회원이 서비스를 통해 게재 또는 전송한 정보, 자료, 사실의 정확성, 신뢰성 등 내용에 관하여 어떠한 보증도 하지 아니하며 회원의 서비스 자료에 대한 취사선택 또는 이용으로 발생하는 손해 등에 대하여 책임을 지지 아니합니다.

제 23조 (분쟁 조정 및 관할법원)

  • 1) 회원은 게시물과 관련된 저작권 침해, 명예훼손 또는 개인정보 및 서비스 이용과 관련된 사항에 관한 문제 제기 또는 문제 해결은 1차적으로 회사가 운영하는 고객센터를 통하여 처리하여야 합니다.
  • 2) 서비스 이용과 관련하여 발생한 분쟁에 대한 소송을 제기하는 경우에는 서울중앙지방법원을 관할법원으로 합니다.

부칙

  • 1. 본 약관은 2020년 8월 27일부터 적용됩니다.
  • 2. 본 약관은 이용자가 회원에 가입함과 동시에 효력을 발생합니다.

Article 1 [Purpose)

These terms and conditions of service (hereinafter referred to as "Terms and Conditions") refer to the terms and conditions of use of the service between the company and members, and rights, obligations and responsibilities between the company and members in relation to the services provided by Kolon Co., Ltd. The purpose is to stipulate matters and other necessary matters

Article 2 (definition of terms)

The definitions of terms used in these terms and conditions are as follows, and interpretation of undefined terms is as stipulated in the relevant laws and guidelines for each service.

  • 1) Services: Services on all websites provided by the company so that members can use programs opened on the website through this website
  • 2) Member: A person who accesses the service and agrees to these terms and conditions and has been issued an ID and password
  • 3) Member information: Personal information that the company requests to fill in the member registration application form (hereinafter referred to as “application form”), such as name and contact information
  • 4) ID (unique number): A combination of English letters and numbers selected by the member and approved by the company for member identification and member service use
  • 5) Password: A combination of letters and numbers set by the member himself to protect member information
  • 6) Posts: Signs (including URL), text, voice, sound, video (including video), images (including photos), files, etc. that members post or register on the services provided by the company.

Article 3 (Effect and Change of Terms and Conditions)

  • 1) These Terms and Conditions become effective by posting them on the service screen or by notifying members in other ways.
  • 2) The Company may revise these Terms and Conditions within the scope of not violating related laws, such as the Act on the Regulation of Terms and Conditions, the Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, etc.
  • 3) When revising the terms and conditions, the Company shall specify the reason for the amendment and the date of application, and notify the current terms and conditions by the method of paragraph 1 for an appropriate period. However, changes to important regulations regarding the rights or obligations of members will be notified at least 30 days in advance.
  • 4) Continued use of the service after the effective date of the revised terms and conditions is deemed to have agreed to the revised terms and conditions.
  • 5) If the member does not agree to the changed terms and conditions, the member may stop using the service and terminate the service use agreement.

Article 4 (rules other than the terms and conditions)

For matters not specified in these Terms and Conditions, the provisions of related laws, such as the Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, the Act on the Regulation of Terms and Conditions, and the Telecommunication Business Act.

Article 5 (establishment of use agreement)

  • 1) The service use agreement is established when the member selects “I agree” in these terms and conditions and “Personal Information Processing Policy”, fills out the application form set by the company and applies for the use of the service, and the company accepts it.
  • 2) When the user selects "I agree" in the preceding paragraph and fills out the application form, they must be familiar with the terms of use and the "Personal Information Processing Policy", and the various policies the company operates to use the service and the matters to be notified at any time I see you agree to comply with.

Article 6 (application for use)

  • 1) The member information entered in the application form is considered to be the member's actual information, and members who do not enter the actual information cannot receive legal protection and may be restricted from using the service.
  • 2) Minors under the age of 14 are restricted from signing up for membership.
  • 3) The ID of a member who applied for use for an unjust purpose or method such as stealing another's name (name, contact information, email address) may be deleted without prior notice.

Article 7 (approval and restrictions on application for use)

  • 1) The company approves the use of the service according to the order of reception, unless there is a business or technical obstacle to the member who has applied for the use of the service.
  • 2) The company may not accept the application for use that falls under each of the following items.
    • ① When it is impossible to provide service due to technical reasons
    • ② In case the application form is falsely entered, such as the use of another person's name or not the real name
    • ③ In case of omission or incorrect information on the application form
    • ④ In case of applying for the purpose of hindering or hindering the well-being of society or morals
    • ⑤ In case of loss of membership due to reasons attributable to the member. However, exceptions are cases in which the company's approval for re-registration is obtained after 6 months or more has passed since the disqualification.
    • ⑥ When an application is made for the purpose of disturbing the order of use of the service or degrading the company's image, or when there is a reasonable reason to suspect that it is
    • ⑦ In case the use requirements set by other companies are not met

Article 8 (change of member information)

Members must modify their member information without delay if the member information entered in the application form is changed while using the service. Members are responsible for all responsibility arising from not modifying member information.

Article 9 (use of service)

  • 1) The company starts the service when the member's application for use is approved. However, the company may start some services by restricting it from the specified date.
  • 2) If the service cannot be started due to a business or technical obstacle of the company, it will be notified to the member.
  • 3) In principle, the use of the service is 24 hours a day, 7 days a week. However, the service may be temporarily suspended due to the company's business, technology, or service operation policy. In this case, the company will notify you in advance or after, and the member is obligated to understand it.
  • 4) The company may divide the service into a certain range and separately set the available time for each range and the right to use such as writing posts, in which case the contents will be notified.
  • 5) The company may have separate terms and conditions for individual services within the service, and consent to the terms and conditions applied separately from individual services will go through a separate consent procedure when the member uses the individual service for the first time.

Article 10 (change and suspension of service)

  • 1) If there is a considerable reason to change the service (including individual services), the Company may notify the member of the contents of the service to be changed and the date of provision, and change the service to provide it.
  • 2) The company may change the member's ID in consultation with the member if the member's ID falls under any of the following items.
    • ① If the ID is registered with the member's phone number or resident registration number, etc., there is a concern about invasion of privacy
    • ② In case of disgust to others or contrary to public morals
    • ③ When it is difficult to provide service because ID is duplicated with other members
    • ④ If there are other reasonable reasons
  • 3) The company may limit or suspend all or part of the service in the following cases.
    • ① In case of inevitable construction such as repair of service facilities
    • ② When a member interferes with the company's service operation and related business activities
    • ③ When there is a problem with normal service use due to a power outage, failure of all facilities, or congestion in usage
    • ④ When the service cannot be maintained due to various circumstances of the company, such as the termination of the contract with the partner company
    • ⑤ In case of force majeure such as other natural disasters or national emergencies
  • 4) The Company may restrict the use of individual services to members subject to protection under the Youth Protection Act, members under the age of 20, and foreign members, and such service restrictions may be announced separately from individual services.

Article 11 (bulletin board service)

  • 1) Members may not use the bulletin board service provided by the company to register or post postings that violate relevant laws, such as the Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, these Terms and Conditions, and other company policies.
  • 2) Members may not register or post postings that contain content harmful to youth such as obscene, violence, and fraud that harm good manners and social order.
  • 3) Members must not infringe on the rights of third parties such as copyright through the use of the bulletin board provided by the company. In particular, the following cases are prohibited in relation to links.
    • ① Simple link (a link to the target homepage or main page)
    • ② Direct links (deep links, direct links to detailed pages rather than links to the main page of the target site) are legally permitted,
    • ③ Framing link (using the framing function, the linked data will appear immediately in one's homepage)
    • ④ Embedded link (when you open the homepage or click the link, the link music is immediately played on your homepage, causing confusion as if you put the music on the homepage yourself).
  • 4) Members cannot use the bulletin board service outside the scope of the purpose of the service, causing a load on the company's server and interfering with the normal service.
  • 5) If a member violates paragraphs 1 to 4 above by using the bulletin board service, the company may suspend or limit the member's use of the service.

Article 12 (provision of information and posting of advertisements)

  • 1) In operating the service, the company may post various information on the service screen or provide it to members by e-mail, message, or SMS.
  • 2) In connection with the operation of the service, advertisements may be posted on the service screen, or sent through e-mail, message, or SMS. However, when sending e-mails, messages, SMS, etc. to members, the company checks whether or not to consent to receiving, and sends them only to members who have agreed to receive them.
  • 3) Members may express their intention to opt out of receiving advertisement information or withdraw their consent.
  • 4) It is entirely a matter between the member and the advertiser that the member communicates or makes a transaction by using advertisements posted on the service or participating in the advertiser's promotional activities through the service. If a problem occurs between the member and the advertiser, the member and the advertiser must directly resolve it, and the company is not responsible for this.

Article 13 (responsibility for postings)

  • 1) If the company determines that the post registered or posted by the member falls under any of the following cases, the company may delete it without prior notice, and the company does not take any responsibility for this.
    • ① In the case of content that defames the company, other members, or a third party or defames by slander
    • ② In the case of postings that violate public order and morals
    • ③ If the content is recognized as being linked to a criminal act
    • ④ In case of content that infringes the rights of others, such as the copyright of the company or the copyright of a third party (including Article 11, Paragraph 3 of the same agreement)
    • ⑤ If the content is not related to the service provided by the company
    • ⑥ In case of posting unnecessary or unauthorized advertisements or promotional materials
    • ⑦ Content created by stealing someone else's ID, name, etc., or if the information entered by another person is forged or altered without permission
    • ⑧ If it is against the purpose of the bulletin board, such as registering multiple registrations with the same contents
    • ⑨ In case the content containing personal important information is posted without obtaining the consent of the personal information subject
    • ⑩ If it is judged to violate other related laws, company's terms of use, policies, etc.
  • 2) The company may separately set and implement detailed usage guidelines related to posts for each individual service, and members must post posts (including transfers between members) according to the guidelines.

Article 14 (Copyright of post)

  • 1) The copyright of the posts posted by the member in the service is protected by the copyright law, and the copyright and other intellectual property rights for the work created by the company belong to the company.
  • 2) Members cannot use the materials posted on the service for commercial purposes, such as processing and selling information obtained by using the service, or use it for reproduction, performance, broadcasting, exhibition, distribution, publication, or provide it to a third party.
  • 3) The member allows the company to use the posts posted in the service at home and abroad in the following ways.
    • ① In order to use the post within the service (including when the service is provided by entering a certain area of ​​a site or media operated by a third party, including mobile and SNS), the size of the post is changed or modified in a way that simplifies the post. To do
    • ② Reproduction, transmission, or display of posts on other sites or printed materials operated by the company.
    • ③ For the purpose of promoting the company's service, let the media, news agencies, etc. report and broadcast the contents of the post
    • ④ What the company uses as search results within the service (including mobile and SNS)
  • 3) Notwithstanding the provisions of the preceding paragraph, in case the Company uses the post for commercial purposes other than the purposes described in each of the preceding paragraphs (e.g., when providing a post to a third party and receiving a monetary price, etc.), prior phone or e-mail Obtain the member's consent in such a way. In this case, the company can provide separate compensation to members.
  • 4) If a member terminates the terms of use or the terms of use are terminated pursuant to Article 20, Paragraph 2, the posts posted by the member on the service may be deleted. However, posts required for normal service use by other members such as posts posted by other members or third parties as scraps, firms, and postings and posts posted in public services such as clubs, shared bulletin boards, and comments will not be deleted.
  • 5) The company may provide services by changing/relocating the posting location or sharing between sites without changing the content of the post, when it is necessary for service operation or integration between sites operated by the company. Changes or sharing will be notified in advance.

Article 15 (management of long-term unconnected members)

  • 1) In order to protect the personal information of members who have not used the company's service for one year consecutively from the date of use of the service, the company may terminate the service use agreement and destroy the personal information by classifying it as a long-term unconnected member. . In this case, the member will be notified of the fact that measures such as termination of the contract and destruction of personal information will be taken 30 days before the above action date and the personal information to be destroyed.
  • 2) If the service agreement is terminated in accordance with the above measures, the member shall bear all responsibility for the loss of data or posts resulting from this.

Article 16 (Company's obligations)

  • 1) The company does not provide the member's member information that it knows about the provision of services to a third party without the consent of the person.
  • 2) The company establishes and operates a security system to protect the member's member information, and announces and observes the "Personal Information Processing Policy". In addition, the company establishes and operates technical and administrative measures necessary to secure stability in handling member information in accordance with the "Personal Information Processing Policy".
  • 3) The company restricts access rights to members' personal information to a minimum, and those who correspond to the minimum number of people are as follows.
    • ① A person who provides/operates a program related to Space K for members, and a person who operates and manages the Space K website
    • ② Persons who perform member personal information management tasks, such as the person in charge of personal information management
    • ③ Others who are inevitable to handle personal information of members for business related to this site
  • 4) When a member's complaint related to the service is received, the Company shall promptly process it, and if it is difficult to process it quickly, the reason and processing schedule will be posted on the service screen or notified to the member through e-mail.
  • 5) In the event of damage to a member due to the service provided by the company, the company shall be liable only when such damage is caused by the company's intention or negligence, and the scope of the liability is limited to ordinary damage.

Article 17 (Member's obligations)

  • 1) Members must comply with relevant laws, terms and conditions, service use guides and notices notified in the service, and matters notified by the company to members in relation to service use, and shall not engage in any other acts that interfere with the company's business.
  • 2) Members may not engage in sales activities to sell products using the bulletin board service, except when officially recognized by the company. In particular, hacking, profits through advertisements, commercial activities through obscene sites, illegal distribution of commercial software, etc. I can't. The company is not responsible for the actions of other members or third parties in violation of this, and the member is obligated to compensate the company for such actions.
  • 3) When filling out the application form or changing member information, the member must fill out all matters based on the facts in real name, and if it is found that a false or other person's name (or information) is used, the member shall You cannot claim your rights.
  • 4) The member shall not allow a third party to use his/her ID and password, and if he/she realizes that the member's ID and password are stolen or being used by a third party, he/she must change his/her password immediately. You must notify the company and follow the instructions of the company.

Article 18 (Notice to Members)

  • 1) The company may notify the member's rights and obligations necessary for using the service by e-mail or SMS designated by the member.
  • 2) In the case of notification to a number of unspecified members, the company can substitute individual notifications by posting them on the service.

Article 19 (Protection and use of member information)

  • 1) The Company collects personal information of members according to the "Personal Information Processing Policy" within the minimum scope necessary for the establishment and implementation of the Terms of Use by lawful and fair means.
  • 2) The company's "Personal Information Processing Policy" does not apply to other websites linked to the company (referring to websites not operated by the company. The same applies hereinafter).
  • 3) The Company may provide the information when an administrative agency or an investigative agency requests access or submission of member information in accordance with relevant laws, such as the Telecommunications Business Act, the Communications Secret Protection Act, the Information and Communication Network Utilization Promotion and Information Protection Act, etc. There is.
  • 4) The company is not responsible for any member information exposed due to reasons attributable to the member.
  • 5) In principle, the company performs tasks such as handling and management of member information and service operation by itself. However, with the consent of the member, the company may entrust some or all of these tasks to a third party selected by the company. In the case of consignment of handling and management, service operation, etc., it will be notified in the "Personal Information Processing Policy".
  • 6) If a member wishes to withdraw his/her consent to the use or provision of member information provided to the company during the signing of the contract of use, it shall be in accordance with the "Personal Information Processing Policy", and if the member withdraws such consent, use the service The agreement is automatically terminated.

Article 20 (Termination of Contract and Restriction on Use)

  • 1) If a member wishes to terminate the service use contract, it is automatically terminated by selecting the withdrawal item.
  • 2) If a member cancels the terms of use, posts may not be deleted according to the proviso of Article 14, Paragraph 5, so they can delete them by themselves before termination of the terms of use. If you do not delete it yourself, you cannot hold the company responsible for the damage caused by this.
  • 3) If a member violates these terms and conditions and individual service terms and conditions, the company may restrict the use of the service or terminate the terms of use in steps such as warning, temporary suspension, permanent suspension, etc.
  • 4) The member may file an objection to the suspension of use of the service pursuant to Paragraph 3 or the restriction of use related to the use of the service according to the procedures set by the company, and the company shall immediately refrain from using the service if it is determined that the objection of the member is justified. Resume.

Article 21 (Compensation for Damage)

  • 1) If a member violates the provisions of these terms and conditions and causes damage to the company, the member who violates these terms and conditions must compensate the company for all damages.
  • 2) If the company receives a claim for damages or various objections, including lawsuits, from a third party other than the member due to illegal acts performed by a member in the course of using the service or violating these terms and conditions, the member shall be responsible and cost As a result, the company must be indemnified, and if the company is not indemnified, the member must compensate for all damages caused to the company.

Article 22 (disclaimer)

  • 1) The company is not obligated to intervene in disputes arising between members or between members and a third party through the service, and is not responsible for any damages caused by this.
  • 2) The Company does not make any guarantees regarding the contents of information, data, facts, reliability, etc. posted or transmitted by the member through the service, and shall not be liable for damages arising from the selection or use of the member's service data. No.

Article 23 (Dispute Mediation and Competent Court)

  • 1) Members should primarily address or resolve issues related to copyright infringement, defamation, or personal information and service use related to posts through the customer center operated by the company.
  • 2) When a lawsuit is filed for a dispute arising from the use of the service, the Seoul Central District Court shall be the competent court.
The “Terms of Use” shall be executed in both Korean and English versions. In case there is any inconsistency or conflict between the two versions, the Korean version shall prevail.

Supplementary provision

  • 1. These terms and conditions will apply from August 27, 2020.
  • 2. These terms and conditions become effective when a user signs up for membership.