구분 | 목적 |
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홈페이지 회원가입 및 관리 |
서비스 제공에 관한 계약의 이행 및 서비스 제공
|
프로그램 예약 관리 | 전시 및 교육 프로그램 예약, 예약 정보 전달 |
마케팅 및 광고 활용 | 전시, 프로그램, 이벤트 등 마케팅 및 광고성 정보 전달 회원의 서비스 이용에 대한 통계 수집 및 프로그램 개발 |
회사는 개인정보를 수집한 때로부터 아래와 같이 개인정보의 수집 및 이용에 관한 동의 목적을 달성할 때까지 고객의 개인정보를 보유 및 이용하며, 개인정보의 수집 및 이용목적이 달성된 경우에는 해당 정보를 지체없이 파기합니다.
구분 | 보유기간 |
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홈페이지 회원가입 및 관리 |
회원 탈퇴 시까지 ※ 관련 법령에 따라 1년간 로그인 기록이 없는 경우 휴면계정 처리 및 분리보관 실시 |
프로그램 예약 | 신청한 전시/프로그램 기간 종료 후 1년 |
마케팅 및 광고 활용 | 회원탈퇴 또는 마케팅 정보 수신 동의 거부 시까지 |
회사는 1호에도 불구하고 관련 법령의 규정에 의하여 개인정보를 보존할 의무가 있는 경우, 요구되는 보관 목적으로만 고객의 개인정보를 보관하며 보존 기간은 아래와 같습니다.
보존항목 | 보존이유 | 보존기간 |
---|---|---|
소비자 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록 | 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 | 3년 |
개인위치정보에 관한 기록 | 위치정보의 보호 및 이용 등에 관한 법률 | 1년 |
본인확인에 관한 기록 | 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률 | 6개월 |
서비스 이용기록, 접속 로그, 접속 IP 등 접속기록 | 통신비밀보호법 | 3개월 |
위탁 받는 자(수탁사) | 위탁하는 업무의 내용 |
---|---|
슈어엠주식회사 | 실명인증 서비스 및 문자발송 서비스 |
코오롱베니트 | 홈페이지 운영 및 유지보수 |
코오롱LSI | 홍보 지원 |
구분 | 유형 | 수집·이용 항목 | 수집·이용 목적 |
---|---|---|---|
홈페이지 회원 (온라인) |
필수 | (내국인) 이메일, 비밀번호, 이름, 휴대전화번호 (외국인) 이메일, 비밀번호, 이름 |
서비스 제공에 관한 계약의 이행 및 서비스 제공
|
선택 | (내국인) 이메일, 이름, 휴대전화번호, 직업 (외국인) 이메일, 이름, 직업 |
전시, 프로그램, 이벤트 등 마케팅 및 광고성 정보 전달 회원의 서비스 이용에 대한 통계 수집 및 프로그램 개발 |
|
전시/프로그램 참여자 (오프라인) |
선택 | 이름, 이메일, 전화번호 | 전시, 프로그램, 이벤트 등 마케팅 및 광고성 정보 전달 |
프로그램 예약 | 필수 | (내국인) 이름, 이메일, 휴대전화번호 (외국인) 이름, 이메일 |
전시 및 교육 프로그램 예약, 예약 정보 전달 |
- IP주소, 쿠키, MAC주소, 서비스 이용기록, 방문기록, 불량 이용기록 등
회사는 파기 사유가 발생한 개인정보를 선정하고, 회사의 개인정보 보호책임자의 승인을 받아 개인정보를 파기합니다.
전자적 파일 형태로 기록ㆍ저장된 개인정보는 기록을 재생할 수 없도록 로우레밸포멧(Low Level Format) 등의 방법을 이용하여 파기하며, 종이 문서에 기록ㆍ저장된 개인정보는 분쇄기로 분쇄하거나 소각하여 파기합니다.
개인정보 보호책임자 | 개인정보 보호 담당 부서 | ||
---|---|---|---|
성명 | 박형근 | 부서명 | CSR사무국 |
직책 | CSR사무국장 | 담당자 | 신사임 |
연락처 | 02-3665-8919 ※ 개인정보 보호 담당부서로 연결됩니다. |
연락처 | 02-3665-8919 |
개인정보 보호책임자 | |
---|---|
부서명 | CSR사무국 |
담당자 | 신사임 |
연락처 | 02-3665-8919 |
자동로그인 기능 구현, 회원과 비회원의 접속 빈도나 방문 시간 등을 분석, 정보주체의 취향과 관심분야를 파악 및 자취 추적, 각종 이벤트 참여 정도 및 방문 회수 파악 등을 통한 타겟 마케팅 및 개인 맞춤 서비스 제
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Division | Purpose |
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Homepage membership registration and management | Implementation of the contract and provision of services for service delivery
|
Program reservation management | Book Exhibition and Training Programs, Deliver Booking Information |
Marketing and advertising utilization | Deliver marketing and advertising information such as exhibitions, programs, and events. Collecting statistics and developing programs for members' service use |
The company shall retain and use the customer's personal information from the time of collection of personal information until the purpose of consent for the collection and utilization of personal information is achieved as follows, and if the purpose of collecting and using personal information is achieved, the company shall destroy such information without delay.
Division | Retention period |
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Homepage membership registration and management | Until you leave the membership ※ If there is no log-in record for one year in accordance with the relevant laws, process dormant accounts and store them separately. |
Program reservation management | 1 year after the end of the exhibition/program period applied |
Marketing and advertising utilization | Until member withdrawal or refusal to accept marketing information |
Notwithstanding subparagraph 1, where the company is obliged to preserve personal information under the provisions of the relevant statutes, it shall keep the customer's personal information only for the required storage purposes and the retention period is as follows.
Items to be preserved | Reason for preservation | Retention period |
---|---|---|
Records on consumer complaints or dispute settlement | Consumer Protection Act in Electronic Commerce, etc. | 3yrs |
Records on personal location information | Act on the Protection and Use of Location Information | 1yr |
Records on identification | Act on Promotion of Information and Communication Network Utilization and Information Protection, etc. | 6months |
Service usage record, access log, access record such as access IP | Communications Secret Protection Act | 3months |
Entrusted person (trustee) | Real name authentication service and text transmission service |
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SUREM Co. ltd. | Real name authentication service and text transmission service |
Kolon Benit | Homepage operation and maintenance |
Kolon LSI | PR support |
Division | Type | Collection and Use Items | Purpose of collection and utilization |
---|---|---|---|
Homepage member (On-line) |
Required | (Korean) email, password, name, mobile phone number (Foreigner) email, password, name |
Implementation of the contract and provision of services for service delivery
|
Optional | (Korean) email, name, mobile phone number, occupation (Foreigner) email, name, occupation |
Deliver marketing and advertising information such as exhibitions, programs, and events Collecting statistics and developing programs for members' service use |
|
Exhibition/Program Participants (Off-line) |
Optional | name, email, mobile phone number | Deliver marketing and advertising information such as exhibitions, programs, and events |
Program Reservation | Required | (Korean) name, email, mobile phone number (Foreigner) name, email |
Book Exhibition and Training Programs, Deliver Booking Information |
- IP address, cookie, MAC address, service use record, visit record, bad use record, etc.
The company selects the personal information for which the reason for destruction occurred and destroys the personal information with the approval of the company's personal information protection manager.
Personal information recorded and stored in the form of electronic files is destroyed using methods such as Low Level Format so that the records cannot be reproduced, and personal information recorded and stored in paper documents is destroyed by shredding or incineration.
Personal Information Protection Officer | Department in charge of personal information protection | ||
---|---|---|---|
Name | SeungIl Kim | Department | CSR office |
position | Chief of CSR Office | Person in charge | Sahim Shin |
Contact | 02-3665-8919 ※ Connected to the department in charge of personal information protection. |
contact | 02-3665-8919 |
Receiving and processing requests for personal information access | |
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Department | CSR office |
Person in charge | Sahim Shin |
contact | 02-3665-8919 |
Implementation of automatic login function, analysis of access frequency and visit time of members and non-members, identification of information subject's tastes and interests, tracking traces, and providing targeted marketing and personalized services through identification of the degree of participation in various events and the number of visits
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